Friday, March 27, 2009

keta baru or second hand? ^8^

isk3....

sbnrnya aku baru sampai kat rumah parent aku....aku ceritala yg aku sering ditugaskan buat keje luar...diaorg pun mcm riso...yelah..dan diaorg bgt pandangan suh aku guna keta yang selesa....ikutla yg 2nd hand tau yg baru..janji selesa...

bukan kancil aku tu xok..cuma dah banya goyang2...bila masuk lubang je....ha...goyang sana sini la...ahhah..tp aku suka bawa kancil cuma penat sketla...kan....

so skang aku tgh pening la..nak ke tak nak...abah kata baik amik yg baru sb keta ni leh tahan 5-6 tahun je...pastu kt leh jual....interest rate pun turun skang tp aku xsure turun byk mana....

kalau 2nd hand..takut byk kena baki sana sini lak...

hubby pun xda nak discuss...caman ni..

9 comments:

mimisyamimi said...

hurm...new car maybe?

Atif said...

ohoh..beli je yg baru..yg lama byk lak kena maintainencenye..byr itu la..byr ini la..beli le yg sederhana..yg besau sgt..hehe..tp kalau aku..suke yg kecik..senang nak bwk..paking..hehe

Teacher Oh Teacher said...

akihrnya aku dah buat tempahan keta baru...uwa...habis duit...

ni ada mslh pulak...

aku nak yg EZi..tp family aku suh yah SE...beza dia rm50 sebulan...bg aku rm 50 bleh wat bayar PTPTN...

hohoh....

Atif said...

hoho..beza rm50 pon dah byk guna tau..folo ur heart..

iqra' said...

"dan juga mereka yang diredhai Allah itu ialah yang apabila membelanjakan hartanya, tiadalah melampaui batas dan tiada bakhil kedekut dan sebaliknya perbelanjaan mereka betul sederhana diantara kedua-dua cara(boros dan bakhil) itu" QS 25:67..
huhu...kat cni bagi saadah la masalahnya bukan keta bru o 2nd hand. beli ikut keperluan n kemampuan=)

Teacher Oh Teacher said...

papepundahbeli...hehe..tq saadah..maknanya kena kurag budget lain2 la...

Teacher Oh Teacher said...

saadah.....

nakalamat blog...

mely said...

kite rase yang baru jelah..sbbnyer kite leh jage dari awal kan..

Unknown said...

aiseh..Exora tengah wat show tu.....