Tuesday, January 27, 2009

....Cuti TAhun Baru Cina...

....alhamdulillah, aku dah berjaya menjahit sepasang baju kurung...dan sekarang dalam proses 1 lg baju kurung....setelah beberapa minggu belajar menjahit...mmg rasa putus asa...sebabbnya...setiap kali nak menjahit..ada mslh ngan mesin..tapi,alhamdulillah...jika kita ada keinginan yg tinggi,kita akan dapat mengatasinya jua...hasilnya sekarang,aku mahir bab mesin jahit ni dan alhamdulillah..satu ilmu yg berharga buatku..aku sudah pandai jahit baju kurung!!..Ilmu yg tiada nilainya...dulu aku rasa menjahit ni adalah suatu yg sgt mustahil bagiku....

Cuti RAya Cina ni,mcm cuti raya kita pulak...skolahku pulak...hanya 1 org je guru yg berbangsa Tiong HUa..tapi..kami dapat cuti seminggu..yellah,skolah pedalamn...erm..kdg2 best jgk yer...tapi yg xbest tu ada jgkla kan...

SE$benarnya hidup ini adalah satu ujuan...ia bergantung kpd cara kita nak atasi...tapi,kdg2 kita ni..bila hadapi sesuatu mslh..,masa ttu kita jarang dpt bertenang dan berfikir secara bijak...tup2 last2...kita menyesal dgn tindakan yg kita buat...


TERLAJAK PERAHU BLEH NAK UNDUR...TAPI IF TERLAJAK KATA??....

3 comments:

Anonymous said...

Waah..tahniah2. Nanti jahit baju saya pulak ek hehehehe...

Unknown said...

waa.... best tu dah pandai jahit... ika yg boleh jahit ni pun asyik beli baju siap jerk ... tapi tak best pakai bajusiap... kalu org bagi kain ika tempah jerk.... huhu pemalas kan

Anonymous said...

waa jelesnyer ngan zati..kite blaja jahit kain pun tak lepas2..kekekke...pasni leh wat baju banyak2 yer cekgu...