Wednesday, November 23, 2011

pertukaran guru 2012

alhamdulillah,akhirnya namaku tersenarai dalam list yg boleh tukar....ni den nak cerita sket alkisah lucu + ntah pape yg berlaku...

tanggal 10 nov-
masa tu aku mc sebab demam terguling atas katil....syazni call dia nak cek keputusan pertukaran..so aku bgla no pin aku semua....den 2 min kemudian, dia kol balik...weh,mum bulih tukar.....serta merta renjatan elektrik aku bgn pi bgtau abah...alhamdulillah..

dan beberapa ketika pda hari tersebut aku dpt sms dan kol dr kawan2 kat skolah SMK CHIKU 2 mengkhabarkan tahniah...dan i also was informed that eleven of us sucessfully will be transfer...

17nov-
dapat berita gembar gembur yg sebenarnya list bleh tukar tu ada kesilapan teknikal..so,bbrp kawan dan aku sendiri pi buka cepat2 lmn web epgo tu dan cek serta print keberjayaan kami boleh tukar...that time is 930a.m.....

then,masa kol 1230,dtg cikgu laki(yg juga dalam list boleh tukar) mengkhabarkan bhw drpd 11 org yg boleh tukar dah jadi 5 orang!!!..so kami pi buka epgo dan cek......mmg bbrp kwnku telah ditukar status kepada tidak berjaya ditukar!!...aku pun cek jgk...alhamdulillah..aku masih lg berjaya......

YA ALlah,apakah ini.....ntah paper kan....ustaah rohaya yg tgl dengan ku pada mulanya juga berjaya pun telah gagal...kami telah bersepakat keesokannya lori nak dtg nak angkut brg2x bawa balik ke kb...terpaksa dibatalkan!!....aku pun x angkat lg barang2x sb takut x jadi...PKP kata,tgu memo sampai dulu....huhuhu...inilah alkisahnya....ramai yg berduka.....

mmg terkenal JPN kelantan ni dgn kontroversinya....nak masuk kelantan pun pyh..nak tukar dktn rmh pun pyh.....herm....jgnlah dipisahkan suami dan isteri dan anak2 yer....tlgla

2 comments:

Az2011 said...

Bersyukurlah kerana cikgu(nama dirahsiakan) dah dapat balik bersama suami dan keluarga...terima kasih atas khidmat yang cemerlang selama di sini...walaupun baru 6 bulan mengenali tie...tapi saya tahu anda adalah seorang guru yang berdedikasi dan penuh tanggungjawab....semoga di tempat baru nanti anda berkhidmat dengan lebih cemerlang lagi demi anak bangsa kita..... Berhubung dengan rakan2 yang gagal permohonan tukar mereka tu saya turut bersimpati dan apa yang boleh kita katakan hanyalah......sabarlah cikgu mungkin bukan rezeki cikgu lagi untuk pulang ke hilir......itulah kata2 yang boleh dilafazkan...berat mata memandang..berat lagi bahu memikul...

az2011 said...

Tahniahlah kerana dah dapat bertukar..Syukurlah kerana tahun depan Tie dah dapat bersama suami dan keluarga tersayang.....apapun jasa dan sumbangan Tie dalam mendidik anak2 di sini akan kekal dlm ingatan....ikhlas saya katakan walaupun saya hanya 6 bulan berkhidmat di sini...Tie adalah seorang guru yang penuh semangat,dedikasi dan rajin (antara ciri yang diperlukan apabila menjadi guru)...Mudah-mudahan apa yang ditonjolkan semasa di sini...teruskan di tempat baru dan harapannya lebih bersemangat lagi dalam mendidik anak bangsa....Kami yang masih kekal di sini mengucapkan terima kasih atas segala jasa dan sumbangan cikgu!!! Selamat maju jaya....Kepada yang gagal dalam permohonan pertukaran tu harap bersabarlah...mungkin rezeki anda akan tiba juga....Sabarlah ya cikgu.