Tuesday, February 23, 2010

Al-Fatih ke klinik


hari ni ke klinik...sbbnya Al-fatih selsema batuk...dah 4 hari dah,tp den buat rwtn tradisional je..bubuh kunyit+kapur atas batang hiidung dia, bg alpha lipid,bg madu n sedut hingus dia guna penyedut...
.


tp nampak gaya dia mcm susah nak telan,takut ada kahak...maka ributla abi n mummy dia bw ke klinik..sian abi dia..dahla keje...

g klinik,jumpa dr mmg pakar kanak2 la kan...dia cek semua...pastu den crita la apa rwtn yg dan dibuat...nak tau reaksi dia...apa tu..mengarut semua tu....ai...aku pun nak menang gak..

aku bgtau la..ni org tua yg pesan..kunyit+ kapur tu sb dia panas..so hingus akan kuar atau kering...(setakat ni xda nmpak kesan dia)..

madu lak (dlm tenet kata) leh serap kahak....'dr kata "madu bahaya tuk bayi 0-12 bulan,sb ada 1 jenis bakteria ke apa ntah..yg bleh buat jd lumpuh"-no komen la...ni kata Dr yg mengaji kan...

Alpha lipid lak- " apa la awk ni..bahaya bg susu selain dr susu utk budak, ia boleh buat luka perut"....yg ni den percaya sb perut bayi kan br nak develop sikit2..tp aku bukan memandai la..baca tenet da...

last2..aku tanya..dr bg ubat apa ni..."baby awk still ok lg...xpyh ubat sb tktubat ni lebih kuat dr sakit dia...jd bahaya......

aku pun kuar..brapa bayaran? just for consultation RM 15..kwang5x....

1 comment:

Atif said...

huyyo..wui alpha lipid..wei mek..mano buleh wui tnpa tnya doc..madu ok..aku ado gok try wi ko balqis..tp dop leh telan..huhu..4 ur info..bb yg bawah 6bln..klu bwk g klinik pon..doc dop wui obat pon..jgn duk cayo sgt tenet..